کمپوست قارچ ،بذر قارچ، بذر قارچ صدفی ، خاک پوششی و بذر قارچ دکمه ای آریانا

گروه تولیدی بذر قارچ و خاک قارچ و عرضه کننده کمپوست قارچ  آریانا با تجربه بیش از دو دهه مدیران در زمینه های : صنعت تولید بذر قارچ، کمپوست قارچ و تولید انواع قارچ های خوراکی مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای و فعالیت هایی این چنین میتواند با شما همکاری هایی خوبی داشته باشد . برای اطلاعات بیشتر  درباره کمپوست قارچ و بذر قارچ از بخش تماس با ما استفاده کنید.

مشاوره در زمینه تولید کمپوست قارچ دکمه ای ، تولید بذر انواع قارچهای خوراکی ،تولید و سالنداری قارچ دکمه ای و قارچ صدفی

تماس با شرکت قارچ

سفارش آنلاین

 سفیدک تار عنکبوتی در کمپوست قارچ

یکی از بیماری های شایع در مزارع قارچ های خوراکی بیماری تار عنکبوتی میباشد که میتواند باعث ایجاد خسارت در محصول قارچ های خوراکی شود . به هر حال این بیماری ندرتاً اپیدمیک میشود. عامل این بیماری قارچی است که به صورت وسیع روی کلاهک ها و خاک پوششی رشد نموده و حالت تار عنکبوتی را در بستر تداعی می نماید .

علائم بیماری : این بیماری توسط گونه Hypomyces rosellus ایجاد و با توسعه میسلیوم های قارچ بیماری زا در سطوح قارچ های آلوده مشخص می شود . به واسطه وجود میسلیوم های شبیه تار عنکبوت در سطح قارچ های خوراکی این بیماری به نام تار عنکبوتی مشهور شده است.

قارچ های خوراکی ممکن است در هر مرحله از رشد به این بیماری مبتلا شده و در این صورت کلنی های عامل بیماری به سرعت گسترش یافته و قارچ های خوراکی را احاطه میکنند . در حالی که علائم دیگری از بیماری در روی قارچ های خوراکی مشاهده نمیشود نهایتاً قارچ های آلوده قهوه ای شده و می پوسند.

پس از مدتی لکه های قهوه ای و یا قهوه ای مایل به زرد که فاقد حاشیه مشخص هستند در روی کلاهک به میسلیوم های تار عنکبوتی می پیوندند . این لکه ها معمولاً زمانی ایجاد میشوند که از پروکلراز منگنز برای کنترل بیماری استفاده شده باشد.

عامل این بیماری قارچ   Hypomyces rosellus می باشد. فرم غیر جنسی این قارچ در رده قارچ های ناقص قرار میگیرد و Dactylium dendriodes ، Syn:Cladabotryum dendriodes نام دارد.

مشخصات عامل بیماری زا : مهمترین مشخصه آن تولید اندام جنسی به نام پرتیسیوم است. قارچ های Cladabotryum و Doctylium هر دو فرم غیر جنسی یا کنیدی زای قارچ Hypomyces هستند.

زیست شناسی : اسپورهای قارچ عامل بیماری توسط آبیاری ، آب زهکشی ، برداشت کنندگان محصول و مگس ها منتشر می شوند. همچنین قطعاتی از میسلیوم قارچ عامل بیماری میتوانند توسط برداشت کنندگان محصول انتقال یافته و باعث شیوع بیماری شوند. گونه های قارچ Hypomyces باعث توقف رشد و فعالیت های قارچ ها در خاک می باشند و قادرند به همراه خاک وارد خاک پوششی شده و در آنجا رشد یابند.زمانی که میزان ماده تلقیح کم باشد علائم روی چین های قارچ های خوراکی دیرتر ظاهر شده و حتی زمانی که خاک پوششی به شدت آلوده است تنها 20 تا 25 درصد چین ها ممکن است علائم آلودگی را نشان دهند.

کنترل: تاکنون هیچگونه بذر تجاری مقاوم به این بیماری گزارش نشده است . این بیماری به راحتی با رعایت بهداشت و همچنین کاربرد قارچ کش قابل کنترل است . به محض این که بیماری در سالن پرورش ظاهر میشود باید قارچ های خوراکی آلوده را به دقت کَند و از سالن پرورش دور ساخت و ناحیه آلوده اطراف کلاهک های آلوده نیز باید برداشته شده و از بستر جدا گردد و متعاقباً باید ناحیه آلوده نواحی اطراف آن با نمک پوشانیده شود . تا کنون موردی گزارش نشده است که حاکی از مقاومت گونه ها مختلف قارچ Hypomyces به قارچ کش های مصرفی باشد. بهترین و موثرترین قارچ کش برای کنترل این بیماری قارچ کش های گروه بنزیمیدازول هستند.

فروش گندم استریل

فروش گندم استریل

 

 

در راستای تقاضای مشتری های عزیز واحد تولید بذر قارچ آریانا ؛فروش گندم استریل را نیز آغاز کرده است.
گندم استریل شده به دو شکل قابل عرضه می باشد:۱_درون کیسه های معمولی که درب آنها پنبه گذاری شده
۲_درون کیسه های فیلتر دار که در دو وزن ۱ کیلویی و ۴ کیلویی قابل عرضه است.

اطلاعات تماس با بذر قارچ آریانا

 

آدرس واحد خاک قارچ آریانا : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

آدرس واحد بذر قارچ آریانا : تهران ، صفادشت ، حصار طهماسب ، واحد بذر قارچ آریانا

تلفنتلفن: : 02634990354 - 02634990358

02165949017  - 02165949117

فکسموبایل: : 02636305453

 09121780442 - 09126888295