کمپوست قارچ ،بذر قارچ، بذر قارچ صدفی ، خاک پوششی و بذر قارچ دکمه ای آریانا

گروه تولیدی بذر قارچ و خاک قارچ و عرضه کننده کمپوست قارچ  آریانا با تجربه بیش از دو دهه مدیران در زمینه های : صنعت تولید بذر قارچ، کمپوست قارچ و تولید انواع قارچ های خوراکی مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای و فعالیت هایی این چنین میتواند با شما همکاری هایی خوبی داشته باشد . برای اطلاعات بیشتر  درباره کمپوست قارچ و بذر قارچ از بخش تماس با ما استفاده کنید.

مشاوره در زمینه تولید کمپوست قارچ دکمه ای ، تولید بذر انواع قارچهای خوراکی ،تولید و سالنداری قارچ دکمه ای و قارچ صدفی

تماس با شرکت قارچ

سفارش آنلاین

قارچ گریفولا

کمپوست قارچ ، خاک قارچ ، بذر قارچ

 

قارچ گریفولا در خانواده Meripilaceac  و در جنس گریفولا جای دارد. یکی از معروفترین گونه های آن G.frondosa است ، این قارچ به صورت خوشه ای در پایه درختان رشد می کند . انگلیسی ها به آن قارچ مرغ جنگل می گویند. گریفولا ازاواخر تابستان تا اوایل پاییز در جنگل ها قابل برداشت است . در ژاپن به آن قارچ رقص یا Maitake  می گویند.

گریفولا بیشتر بر روی درخت بلوط رشد می کند و از آسیا تا آمریکا در شرایط آب و هوایی مناسب دیده می شود. 

در طب سنتی چین و ژاپن گریفولا را به عنوان مکمل برای سیستم ایمنی بدن می شناسند.

گریفولا ابتدا به شکل یک سیب زمینی است و بتدریج طی رشد خود کلاهک های متعدد اما کوچک ، لبه ای کنگره ای به رنگ قهوه ای - خاکستری دیده می شود. ساقه قارچ سفید تا شیری رنگ است و قارچ بالغ دارای ساقه ای کلفت و سفت است . در ژاپن گاها وزن هر گریفولا تا 40 کیلوگرم می رسد. در آشپزی ژاپنی این قارچ از محبوبیت های خاصی برخوردار است . 

 

خواص دارویی : 

گریفولا سرشار از مواد معدنی چون پتاسیم ، کلسیم ، منیزم است ویتامین هایی مثل پتاسین ، B2، D و اسیدهای آمینه و بتا گلوکان است.

بتاگلوکان موجود در گریفولا سبب افزایش فعالیت سیستم ایمنی می شود ، در عین حال گریفولا سبب تنظیم فشار خون ، قند خون ، تنظیم کلسترول ، تری گلیسرید می گردد و برای کبد چرب مفید است.

در سال 2009 تحقیقات انجمن سرطان نشان داد که عصاره گریفولا می تواند با تحریک سیستم ایمنی اکتسابی و ذاتی به بهبود بیماران سرطان سینه کمک کند. تحقیقات جدید نشان دهنده توقف رشد تومورهای کبدی نیز می باشد. گریفولا با القاء آپتپوز در سلول های سرطانی از رشد آنها جلوگیری می کند.

 

روشهای پرورش گریفولا

از حدود 15 سال پیش کشت و پرورش مصنوعی قارچ Maitake در دنیا آغاز شد و اولین کشور ژاپن بود که به چندین روش گریفولا را پرورش داد.

 

1 . روش بطری : این روش برای کل سال مناسب است . در بطری های 800 تا 1000 میلی لیتری بستر آماده بذر زنی می شود. البته قارچ تولید شده به این روش کوچک است. 

 

کمپوست قارچ ، خاک قارچ ، بذر قارچ

 

2 . روش کیسه : در ژاپن بیشتر از کشت کیسه ای استفاده می شود. خاک اره با سبوس گندم یا برنج مخلوط و پس از رطوبت زنی درون کیسه های پروپیلن مقاوم به حرارت پر می شود. بطوریکه کیسه به شکل مربع درآید.

 

 

طول دوره : 12 تا 15 هفته

طول زمان تا میوه دهی : 6 تا 8 هفته

 

3 . روش فضای باز : این روش اولین بار در ژاپن ابداع شد . در این روش بهتر است از درختان پهن برگ استفاده شود به این ترتیب که بذر درون کنده درختان تلقیح می شود و پس از 2 تا 3 سال میوه دهی آغاز می گردد اما حجم میوه بسیار زیاد است.

روز 4 الی 10 = حرکت ریسه روی پلیت حاوی آگار 3% 

روز 17 = حرکت بذر درون کیسه - میسیلیوم سفید رنگ 

روز 30 = فعالیت متابولیکی ریسه و تغییر رنگ آن به سفید مایل به قهوه ای 

روز 42 = ایجاد توده ای به رنگ خاکستری که پریموردیای قارچ است

پس از این مرحله باید نور و اکسیژن در اختیار بستر قرار بگیرد و بتدریج پریموردیا  بزرگتر شده ، کروی و مانند یک توپ خال دار می شود. با رشد آن چین های پیچیده در هم ظاهر می گردد که کلاهک قارچ است، با رشد کلاهک قارچ به شکل گل کلم دیده می شود و ساقه نیز بلند تر می گردد.

 

نحوه پخت : 

قارچ تازه را می توان در غذاهای مختلف آب پز و یا بصورت سرخ شده استفاده کرد.

 

نویسنده : ام هانی رمضانی

تحویل کمپوست قارچ 7 الی 1 روزه

خدمات پس از فروش

کلمات کلیدی :

کمپوست قارچ ، کمپوست قارچ دکمه ای ، کمپوست قارچ صدفی ، فروش کمپوست قارچکمپوست قارچ  ،  کمپوست قارچ ، کمپوست قارچ دکمه ای ، کمپوست قارچ صدفی ، فروش کمپوست قارچبذر قارچ ،  کمپوست قارچ ، کمپوست قارچ دکمه ای ، کمپوست قارچ صدفی ، فروش کمپوست قارچخاک قارچ ،  کمپوست قارچ ، کمپوست قارچ دکمه ای ، کمپوست قارچ صدفی ، فروش کمپوست قارچخاک پوششی ،  کمپوست قارچ ، کمپوست قارچ دکمه ای ، کمپوست قارچ صدفی ، فروش کمپوست قارچقارچ ،  کمپوست قارچ ، کمپوست قارچ دکمه ای ، کمپوست قارچ صدفی ، فروش کمپوست قارچقارچ صدفی

 

مقالات مرتبط:

 

قارچ دکمه ای

قارچ صدفی

قارچ شاه صدف

پرورش قارچ خوراکی

انواع قارچ و مزایای آن

 

 

 

 

کلمات کلیدی : گریفولا ، قارچ گریفولا ، قارچ رقص ، قارچ Maitake, قارچ

فروش گندم استریل

فروش گندم استریل

 

 

در راستای تقاضای مشتری های عزیز واحد تولید بذر قارچ آریانا ؛فروش گندم استریل را نیز آغاز کرده است.
گندم استریل شده به دو شکل قابل عرضه می باشد:۱_درون کیسه های معمولی که درب آنها پنبه گذاری شده
۲_درون کیسه های فیلتر دار که در دو وزن ۱ کیلویی و ۴ کیلویی قابل عرضه است.

اطلاعات تماس با بذر قارچ آریانا

 

آدرس واحد خاک قارچ آریانا : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

آدرس واحد بذر قارچ آریانا : تهران ، صفادشت ، حصار طهماسب ، واحد بذر قارچ آریانا

تلفنتلفن: : 02634990354 - 02634990358

02165949017  - 02165949117

فکسموبایل: : 02636305453

 09121780442 - 09126888295