کمپوست قارچ ،بذر قارچ، بذر قارچ صدفی ، خاک پوششی و بذر قارچ دکمه ای آریانا

گروه تولیدی بذر قارچ و خاک قارچ و عرضه کننده کمپوست قارچ  آریانا با تجربه بیش از دو دهه مدیران در زمینه های : صنعت تولید بذر قارچ، کمپوست قارچ و تولید انواع قارچ های خوراکی مثل قارچ صدفی و قارچ دکمه ای و فعالیت هایی این چنین میتواند با شما همکاری هایی خوبی داشته باشد . برای اطلاعات بیشتر  درباره کمپوست قارچ و بذر قارچ از بخش تماس با ما استفاده کنید.

مشاوره در زمینه تولید کمپوست قارچ دکمه ای ، تولید بذر انواع قارچهای خوراکی ،تولید و سالنداری قارچ دکمه ای و قارچ صدفی

تماس با شرکت قارچ

سفارش آنلاین

پرورش قارچ صدفی

در طبیعت قارچ پلوروتوس بر روی تنه پوسیده درختان رشد می کند اما سالها است که کشاورزان مبادرت به کشت خانگی این قارچ کرده اند .در ایران نیز همچون سایر جهان این قارچ در سالنهای صنعتی و یا حتی درون اتاق بالااستفاده ای پرورش می یابد.
قارچ صدفی را شما به 2 طریق می توانید پرورش دهید :
1-    کشت در محیط بسته
2-    کشت در محیط باز
در روش اول شما بذر قارچ و بستر کشت ( ضایعات کشاورزی ) را درون کیسه با هم خخلوط کرده و در محیط مناسبی قرار می دهید. طی مراحل رشد رویشی وزایشی قارچ قابل برداشت می شود.اما در روش دوم که خاص مناطق مرطوب مثل شمال ایران است

کشت درون کنده های چوب صورت می گیرد .دراین روش شما یا چوب حاوی قارچ صدفی را که فرضاً از جنگل پیدا کرده اید در کنار دیوار میگذارید تا قارچها قابل برداشت شوند .

 


نکته 1: تابش نور مستقیم آفتاب از رشد قارچ جلوگیری میکند .
نکته2: اگر رطوبت محیط کم شود شما با اسپری آب رطوبت لازم برای رشد را به قارچ بدهید.
در روش دیگری استفاده از بذر قارچ و تلقیح آن درو ن کنده های چوب است به این ترتیب که مشابه قارچ شی تاکه بذر رشد یافته بر روی پیم های چوبی را درون کنده درخت تلقیح می کنید و با رعایت پارامترهای رشد قارچ اجازه می دهید که قارچها رشد کنند وقابل برداشت شوند.
انواع بستر کشت قارچ صدفی :
طیف وسیعی از ضایعات کشاورزی که حاوی مواد سلولزی، لیگنوسلولزی و لیگنین است برای پرورش قارچ صدفی مناسب است من جمله:ساقه گندم،ساقه برنج،خاک اره،پوست تخم پنبه دانه،ملاس چغندر قند،عصاره شیرین بیان (یکی از بهترین انواع بسترها است که بدون نیاز به پاستوریزه عمل تلقیح انجام می شود و آلودگی نیز ندارد) ،برگ موز،برگ خرما،چوب ذرت، تفاله چای و حتی کاغذ و مقوا
 انواع نژادهای قارچ صدفی :
جنس پلوروتوس را با حرفP انگلیسی نشان می دهند و تعدادی ازگونه های آن شامل:P. florida  P.sajor.cajo    P. ostreatus   P.eryngii   P.citrinopileatus P.flabellatus  P. sapidus
در کل 17 گونه از قارچ صدفی در جهان شناخته شده است که هیچ کدام از آنها سمی نبوده ولی 7 گونه آن غیر خوراکی است یعنی به دلیل بافت سفت معده انسان قابلیت هضم آن را ندارد.
انواع روشهای کشت در محیط بسته :
کشت کیسه،قفسه،جعبه،قالب،کوزه،بطری، جوی و پشته، ميله اي استوانه اي و جعبه هاي چوبی.
البته امروزه رایج ترین روش کشت در سراسر جهان کشت درون کیسه های پلاستیکی است.
مزایای کشت در کیسه های پلاستیکی :
1-    کنترل آسان رطوبت بستر
2-    کنترل آسان آفات و بیماری ها
3-    امکان کشت در تمام سال
4-    بازگشت سریع سرمایه
روش قفسه ای بطور گسترده در اروپا استفاده می شود.این روش مشابه پرورش دکمه ای در ایران است.
کاشت درون بطری در آسیای جنوب شرقی مثل چین ،ژاپن و کره طرفدار دارد اما در این روش هر بطری فقط یک چین برداشت دارد.
انتخاب بذر مناسب :
بذر قارچ صدفی در رنگهای مختلف در ایران تولید می شود مثلاً قارچ استراتو س خاکستری رنگ است و یا سیترینوفیلوتوس قارچ صدفی طلایی است در حالیکه بذر فلوریدا قارچ سفیذ رنگی تولید میکند.بسته به سلیقه شما بذر مورد نظر خود را سفارش می دهید.
بذر صدفی در ایران به دو شکل تولید می شود :

1- بذر درون کیسه ای مقاوم به حرارات دارای پنبه و پولیکا
2- بذر درون کیسه های فیلتر دار که این روش جدید ترین روش تولید بذر در جهان است که شرکت آریانا برای اولین بار در ایران مبادرت به تولید این نوع بذر کرده است.
بذر مرغوب بوی ترشیدگی نمی دهد،رنگ سفید دارد،لکه های پودری به رنگهای سبز،نارنجی،قرمز و سیاه ندارد.
روش کشت : ساقه گندم را بطول 8 تا 10 سانت خرد کرده و پس از 8 تا 10 ساعت خیساندن درون آب ولرم برای 30 تا 45 دقیقه می جوشانیم.هر 1 کیلو کلش خشک پس از پاستوریزه و آبگیری به 3 کیلو کلش تر تبدیل می شود ( 70% رطوبت بستر ).
پس از خنک شدن بستر در شرایط تمیز بذر را با بستر مخلوط کرده و یا لایه لایه میپاشیم.بهترین سایز کیسه، کیسه های معروف به خیاری به اندازه 45 در 90 سانت است( 9 تا 10 کیلو بستر و حدود 250 تا 300 گرم بذر ).پس از مایه زنی کیسه ها را 4 نخ کنید تا بتوانید هم از سقف آویزان نمایید وهم کیسه ای را اززیر به کیسه دیگری وصل کنید این اتصالات توسط قلاب های S شکل انجام می شود.
پس از نخ کشی ،کیسه ها را به اتاق اسپان ران منتقل نمایید در این اتاق دما 25 درجه سانتی گراد است اما نیازی به رطوبت ،نور و تهویه ندارد.
2 تا 3 روز پس از بذر زنی با تیغ تمیزی چند برش بر روی کیسه ایجاد نمایید تا هم کمی تهویه شود و هم اگر آب اضافی دارد از زیر خارج گردد .زمانیکه 70 % کیسه سفید شد تیغ ها را اضافه کنید و تمام فاکتورهای رشد را رعایت نمایید تا قارچها ابتدا سر سنجاقی و سپس قابل برداشت شود.
فاکتورهای فاز زایشی :
1-    رطوبت: رطوبت 80 تا 90% محیط با ایجاد مه توسط دستگاه رطوبت ساز یا بوسیله اسپری آب.
2-    نور : قارچ صدفی نور دوست است.
3-    دما: 20 – 23 درجه سانتیگراد
4-    تهویه: ورود هوای تازه و خروج هوای کهنه
برای برداشت قارچ بوته را در دست گرفته و با دست خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخانیم تا در آید.
پس از فلش اول ظرف 1 هفته آینده فلش بعدی ظاهر می شود.معمولاً از یک کمپوست تا 3 چین می توانید برداشت کنید.

 

 

نویسنده: ام هانی رمضانی

 کلمات کلیدی :کمپوست قارچ ،بذر قارچ ،خاک قارچ ،خاک پوششی ، قارچ ، قارچ صدفی

تولید بذر قارچ آریانا ، ارائه دهنده ی خدمات و مشاوره در زمینه های :

کمپوست قارچ صدفی ، کمپوست قارچ دکمه ای ، بذر قارچ ،  خاک قارچ ، کمپوست قارچ ،تولید بذر قارچ ، خاک پوششی قارچ ، راه اندازی سالن های قارچ ، بذر قارچ صدفی ، بذر قارچ دکمه ای ، خاک پوششی قارچ ، مکمل خاک ، کمپوست قارچ ، اسپان قارچ ، مشاوره تولید قارچ ، آموزش تولید قارچ ، مشاوره راه اندازی سالن قارچ ، فروش بذر قارچ ، قیمت انواع بذر قارچ ، مشخصات بذر قارچ مرغوب ، قیمت بذر قارچ دکمه ای ، فروش بذر قارچ صدفی ، تولید بذر قارچ صدفی ، انواع بذر قارچ ، تولید بذر قارچ صدفی ، شرایط مطلوب نگهداری بذر قارچ ، خصوصیات بذر قارچ خوب ، روش تهیه بذر قارچ ( اسپان قارچ صدفی - اسپان قارچ دکمه ای ) ، مزیت بذر قارچ خوراکی به سایر قارچ ها ، مراحل تولید انواع بذر قارچ ، روش تهيه بذر قارچ صدفی تولید فروش و پخش انواع بذر قارچ، مکمل خاک آریانا ،قارچ صدفی ، بذر قارچ ،  خاک پوششی ، قارچ ،  تولید قارچ صدفی ، پرورش کمپوست قارچ دکمه ای ، خاک قارچ  ،قارچ دکمه ای ، روش تهیه کمپوست قارچ دکمه ای

برچسب ها : مقالات پرورش قارچ ، درباره ی بذر قارچ ، روش تهيه بذر قارچ صدفی ، روش تهیه بذر قارچ ، مراحل تولید بذر قارچ صدفی ،انواع قارچ و مزایای آن ، بذر قارچ

 

فروش گندم استریل

فروش گندم استریل

 

 

در راستای تقاضای مشتری های عزیز واحد تولید بذر قارچ آریانا ؛فروش گندم استریل را نیز آغاز کرده است.
گندم استریل شده به دو شکل قابل عرضه می باشد:۱_درون کیسه های معمولی که درب آنها پنبه گذاری شده
۲_درون کیسه های فیلتر دار که در دو وزن ۱ کیلویی و ۴ کیلویی قابل عرضه است.

اطلاعات تماس با بذر قارچ آریانا

 

آدرس واحد خاک قارچ آریانا : کرج ، محمد شهر ، خیابان شمس ، درب اول سمت راست

آدرس واحد بذر قارچ آریانا : تهران ، صفادشت ، حصار طهماسب ، واحد بذر قارچ آریانا

تلفنتلفن: : 02634990354 - 02634990358

02165949017  - 02165949117

فکسموبایل: : 02636305453

 09121780442 - 09126888295